vineri, 10 mai 2013

6 luni - incepem distractia diversificarii

Daca totusi am deschis blogul acesta in urma cu 3 ani pentru a scrie despre diversificarea lui Alex :)), hai sa notez si aici ca incepem diversificarea lui David. Pentru ca, asa cum am scris in ceva postare anterioara, e nervos tare cand mancam. Altfel, daca era ca Alex, sigur asteptam pana pe la 7 luni cel putin. Si faptul ca scriu ca incepem nu inseamna ca zilnic va manca ceva sau ca ii voi masura candva ceea ce gusta. Banuiesc ca va incepe mai repede decat Alex sa manance, probabil pe la vreun an.

6 luni de mare dragoste si fericire.

6 luni de alaptare exclusiva => 11.29 kg.

Azi (hai sa zicem ca) i-am scos "masa" de lapte de la ora 10:48 pentru a linge un morcov fiert (mi se pare tare comic cum suna asta cu scosul mesei :))), nu i-am refuzat niciun supt, glumesc doar), fara sa atentam la masa de la 10:33 si de la 11:05, 11:24, etc. Maine probabil va linge morcovi in locul mesei de la cu totul alta ora :)))).

Concluzia zilei? Farfuria pe care erau morcovii arata tare apetisant si a muscat-o de multe ori!

La multi ani pui scump, te iubesc tare.

(Primul pas spre independenta de mine...)



6 comentarii:

  1. La multi ani! sa inteleg ca ai merge pe baby led weaning? noi asa am luat-o si e super...la 13 luni papa singur..acum incepem sa imitam si cu tacamurile :)..la noi a fost si este fun si relaxare asa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da da, multumesc mult, mereu esti aproape! La Alex am abandonat repede BLW pentru ca
      - s-a inecat urat (i-am dat mar crud)
      - am avut impresia ca toate ideile de finger food sunt nesanatoase
      - logic, credeam ca ii pot da eu mai multa mancare cu lingurita.

      Punctul al treilea stiu acum ca e wrong on so many levels :)). Nu numai ca ei nu trebuie sa manance mai mult decat simte fiecare nevoia, nu numai ca dandu-le cu lingurita le dereglezi mecanismul de autoaparare gag reflex, dar la urma urmei Alex ma refuza vehement oricum. Deci n-am rezolvat nimic. Si sunt sigura ca mi-a perceput stresul, stres care nu ar fi aparut daca aveam mai multa incredere in el de la inceput. E atat de natural sa gandesti impreuna alaptarea la cerere cu intarcarea naturala si cu BLW incat nu stiu unde mi-a fost capul. Ce sa fac, e mult mai fain si mai usor la al doilea copil :)).

      Am scris despre revelatiile astea aici http://alexcreste.blogspot.ro/2011/11/parerea-mea-pe-tema-diversificarii.html. Chiar o sa-mi fac timp sa recitesc postarea peste cateva saptamani sa vad daca ma mai identific cu ea.

      Ștergere
    2. :) da da am citit articolul :) Sper acum sa va fie mai bine...eu la inceput i-am dat fructe...nu stiu asa mi-a venit mie..gandindu-ma ca lm este dulce fructele la fel...deci am zis fructe...marul i-l faceam la abur ca erau f tari...si para la fel coapta sau la abur, erau tot unele tari rau nu stiam ca daca le las cateva zile afara se inmuiau, pt ca eu le manacam asa tari :D

      Apoi incet incet cand a inceput el sa mestece binisor, cam intr-o luna a deprins f bine chestia cu mestecatul am inceput sa ii dau si crude, dupa ce erau un pic mai moi.

      Am incercat si eu la inceput creme de fructe facute de mine...ca deh..parca nu eram in randul lumii daca nu ii dadeam :-)))) dar m-a refuzat vehemnt si am zis ok...ce vrei tu si cat vrei tu.

      Dupa unii nici acum nu acum nu mananca cat ar trebui....dar nu conteaza...titi e la putere :))))

      Nu l-am grabit cu introducerea a multor mese repede...adica am vazut copii care la 8 luni deja aveau 3 mese si gustari...ceea ce e enorm. Am incpeut cu masa de dimineata, pt ca am zis daca ii apare ceva alergie puternica sa putem merge repede la dr sa nu fie noapte si sa nu dam de nimeni, apoi pe la 9 luni a cerut singur pranzul, se vedea ca vroia si altceva mai ales cand mancam noi...iar masa a 3a pe la 11 luni tot la fel seara nu vroia doar san..nu se linistea dupa lm. Cerealele inca nu ii dau..destul de putin...iar lactatele i le-am dat pe la 9 luni de capra sau oaie...rar cate o lingurita doua de iaurt de vaca, grecesti toate :D

      Acum papam cam de toate, si mancare gatita dar fara sare. Si bineinteles fara dulciuri si mai als fara gustari cu biscuiti pt copii :-)))
      Un sfat...daca nu ai luat deja scaun de masa...ia cel mai simplu posibil...chiar din cele care se pun la masa, ideea e ca tavita sa fie sub nivelul mainilor lui....eu am unul si asa ma supara ca are tavita f sus si ii e greu sa isi puna coatele pe ea...am si unul de pus la masa dar acum e mai greu cu ala ca nu mai e atent la mancare ci la lucrurile de pe masa...asa ca daca as fi stiut as fi luat cel mai simplu scaun ever...

      Scuze ca m-am intins aici...dar m-am gandit ca poate te va ajuta si experienta noastra.

      Toate cele bune! Si pofta mare :)

      Ștergere
    3. Multumesc mult mult! Mi se pare perfect drumul vostru!

      Scaun de masa am de la Alex, a stat in el fix de 2 ori :)), cred ca are tava destul de sus acum ca zici...

      Ma gandesc ca si piureul daca o sa i-l pun in viitor intr-un bol fara lingurita sa-si bage degetele in el si apoi in gura tot BLW este. Pe mine m-a speriat ce am citit ca dandu-le cu lingurita le anihilam mecanismul ala de aparare, reflexul de scuipare.

      Multumesc mult! Nu-ti faci blog? :D

      Ștergere
  2. eu am un scaun de la peg perego...uite asta este...ca sa iti dai seama fata de al tau...acum tu poti sa il obisnuiesti ( nu-mi place sa fol cuv inveti...parca ai dresa :D ) cu un scaunel atasat la masa sau prins de scaun si tavita sa fie masa...la noi e work in progress cum ziceam mai sus...o sa stiu mai bine la urmatorii daca Doamne Doamne ne va bucura :)

    http://www.welovetoys.gr/kathismata-fagitoy/4097psa31-peg-perego-kathisma-fagitoy-prima-pappa-diner-savanna-azzurro

    daca vrei iti pot trimite o poza pe mail cu Ioachim in el sa vezi cum vine...

    da e o idee si cu piureul eu pur si simplu nu m-am gandit..

    da asa este gag reflex parca ii zice in engleza...mie nu mi s-a inecat niciodata sa fie nevoie sa aplic manevra Heimlich tot ce a fost a scos singur...da s-a inrosit putin dar nu i s-a oprit respiratia...

    asa ei controleaza cat de mult sa muste din mancare, cat de mare este imbucatura...la inceput vor doar sa suga sucurile si mai tarziu vor si fibra probabil pe masura ce este pregatit stomacelul pt fibre. Mie si acum imi face uneori treaba mare cu bucati de mancare...spre ex susanul nu il digera 100% inca...

    de blog...ha ha...am avut o tentativa culinara dar m-am lasat repede acum cativa ani...acum si cu jobul si cu piciu nu prea am cum...iar timpul liber dintre picaturi prefer sa il petrec citind mamici dragi ca tine si sa mai spun una pe aici pe colo...si la plaja cu maimutica :-D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu sunt castigata ca nu ai blog si asa ai timp de comentat pe aici, dar parca as fi un pic altruista, sa te impart si cu alte mame :))

      Insa te inteleg cu plaja... :)

      Ștergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...