vineri, 9 decembrie 2011

Articol pe Bebster.ro

Da! Ieri am citit un articol despre somn cu care n-am prea fost de acord si am comentat la link ca nu imi place de doamna respectiva :D. Asa ca Andreea de la Bebster m-a indemnat sa scriu un articol pe tema co-sleeping-ului.

In timp ce-l adormeam pe Alex mi-am facut mental o schita de articol, cu ce voiam sa spun, si mi-am dat seama ca ar merge pe vreo 4 postari si vreo 8 somnuri alexiene :)). Asa ca, pentru a avea timp sa si lucrez ceva cat doarme, am tradus repede un articol scurt scris de autoarea cartii The Natural Child, Jan Hunt.

Ii multumesc Andreei, mi-a placut mult colaborarea cu ea :).

http://bebster.ro/articole/10-motive-sa-dormi-langa-copilul-tau-noaptea


Nu uitati, peste 10 minute avem liniile deschise pentru SMS-uri si telefoane!


4 comentarii:

  1. Raluca,subiectul asta ar putea fi dezbatut si analizat mii de ore in sir, fara nicio concluzie. Pentru ca experienta somnului este diferita de la o familie la alta si nu exista metode brevetate sa functioneze in orice caz.
    Asa ca cum tu spui ca a dormi cu copilul este minunat si benefic si sfatuiesti si alte mamici sa faca la fel, la fel eu, din perspectiva mea, spun invers:d.
    La noi a functionat perfect dormitul separat. Andreea nu a suferit niciodata ca e singura in pat sau in camera. A adormit singura de la inceput si asa e si acum. O pun in pat, dau multi pupici si gata.
    Deci exista si varianta asta. Si nu e mai rea sau mai buna decat co-sleepingul.
    Si, ca sa nu fiu acuzata ca nu am incercat si dormitul la gramada, am icnercat. PEntru noi a fost nasol. Adica n-am dormit deloc noptile alea, Andreea a dormit iepureste, cu treziri dese si maraieli si dimineata era lesinati toti trei.
    Parerea mea e ca fiecare familie trebuie sa incerce mai multe variante, pana cand o gaseste pe aia care li se potriveste.

    RăspundețiȘtergere
  2. Roxana, in cartile, revistele, paginile de internet despre copii apar foarte rar beneficiile co-sleepingului. As spune deloc, dar poate au dat altii de ele si eu nu.

    Stiu doar doua familii care au incercat co-sleeping-ul si nu le-a fost bine. In cazul uneia, copilul a plans in continuare o perioada, dar parintii intr-adevar s-au odihnit mai bine.

    In schimb stiu multe multe cazuri de parinti care:

    - nu indraznesc sa incerce co-sleeping-ul din cauza ca doctorii, vecinii, rudele, cartile, site-urile, toti spun ca dormitul cu copilul e periculos

    - mama se chinuie cu plimbarile pentru alaptarea in alta camera din acelasi motiv. Cunosc personal 5 mamici care au renuntat in prima luna benevol la alaptare, ca sa nu mai trebuiasca sa se duca in alta camera noaptea. (Numai 3 au rezolvat "problema" si copiii lor au dormit pe formula toata noaptea, celorlalte doua le-a fost mai greu, ca trebuiau sa se trezeasca sa prepare formula).

    - si stiu multe multe mame, ce-i drept ca mai ales dintre prietenele din "online", care dupa ce s-au chinuit cateva luni cu dormitul separat, si si-au ascultat primele instincte, trecand peste tot ce spuneau cei din jur, si au luat copilul in patul lor, totul a devenit frumos si usor. In acest caz ma semi-situez si eu putin, pentru ca la noi a fost mai cu cantec in primele luni si dormea pe sotul meu. Dar in momentul in care am dormit unul langa altul si am inceput sa-l alaptez in semi-somn, sa nu ma ridic, sa nu ma trezesc, el sa nu se trezeasca, sa nu trebuiasca plimbat sa adoarma la loc, chiar nici nu mai stiu uneori daca s-a trezit noaptea sa suga sau de cate ori.

    Asa ca daca noua, in atatea familii, am vazut ca ne e mai usor si nimeni nu apuca sa planga sau sa se trezeasca, vreau sa dau informatia mai departe. Cum am zis mai sus, multi ar dori si nu indraznesc. Pentru asta am vrut sa scriu despre co-sleeping si voi mai scrie. Ca sa se adune incet incet informatii in limba romana despre faptul ca nu e periculos sa dormi cu copilul, ba chiar e benefic.

    RăspundețiȘtergere
  3. da, sunt de acord cu tine ca nu e periculos. Si mie mi se pare o tampenie sa spui ca poti sa-l omori pe copil in somn, ca doar il simti, ce naiba. Doar sa fii beat,atunci e alta discutie.
    Eu doar spun ca se paote si asa si asa. Ca nu e o regula sa fie bine intr-un fel si rau in altul.
    Iar mamele care renunta la alaptat pentru ca e incomod sa se duca in alta camera...acolo mi se pare ca problema e in alta parte si nu la gradul de comoditate.
    Eu de exemplu am alaptat foarte putin si apoi am facut ture in fiecare noapte sa pregatesc laptele si sa i-l dau. Si nu mi s-a parut ingrozitor. Pentru ca, desi era pe formula, a mea nu dormea toata noaptea, ci se trezea de 2-3 ori.
    Nu critic ce zici tu, nu asta era ideea. Incerc insa sa vin si cu latura cealalta a povestii.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...