vineri, 27 mai 2011

Despre alaptarea in parlament :)

Adriana m-a rugat sa copiez aici notita de pe Facebook in care mi-am spus ieri parerea pe tema, ca sa poata ajunge la mai multa lume. Asa ca, desi mi se pare ca de obicei aici pe blog imi aleg cuvintele mai bine :)) (adica eu asa sper), o voi copia:

"Nu, ca e musai sa zic ceva, daca azi am aflat ca si mama mea s-a mirat ce facea doamna care alapta in lift si pe holuri la parlament. Nimic nu s-a transmis prin stiri despre scopul acelei actiuni.

La Parlament in acea zi trebuia votat Codul de care e vorba aici: http://www.facebook.com/notes/la-leche-league-bucuresti/codul-international-de-marketing-al-substituentilor-laptelui-matern/174577965932191. In toate tarile sunt reglementate treburile astea cu inlocuitorii laptelui matern. Nu are voie cineva sa isi faca reclama in maternitati, sa iti recomande o marca, sa afirme in reclamele tv ca acel lapte praf ar rezolva unele probleme aparute la laptele matern (cum ma enerveaza pe mine reclama la un nestle, ca bebe plange plange, si uite ce bine se rezolva daca ii dai nestle din ala, si mesajul subliminal mai departe zice ca e mai ok asa decat sa planga pe laptele tau matern...). Trebuie reglementate aceste lucruri, pentru ca asa cum sunt acum au ajuns multe femei sa creada ca laptele lor nu e bun, ca al lor nu are maica probiotice ca formula, ca al lor nu are balanta nutritiva corecta, ca al lor da colici (desi, cum zice Jack Newman, la un bebelus alaptat nu ar trebui sa apara colici pentru ca nu are pe unde sa intre aer, deci e problema de mufare sau intoleranta la laptele de vaca baut de mama; care intoleranta oricum ar face rau daca bebelusul e trecut pe lapte praf). Dar sa revenim.

Aniela Petrean a facut un gest mare. Ce vedeta din Romania (ca in afara sunt multe) mai cunoasteti care sa alapteze? Si careia sa nu-i fie rusine sa spuna asta? Da, s-a ajuns sa iti fie rusine ca alaptezi si sa te simti mai mandra ca mama in parc daca scoti sticla cu sistem air-flow... Eu o admir mult pe Aniela Petrean, pentru ca a riscat ca mesajul sa ajunga asa distorsionat la oameni, a riscat sa fie in vazul publicului. Pentru ce?

Pentru ca sa le reaminteasca parlamentarilor ce au de votat. Pentru ca nici unul nu stia ca in acea zi trebuie votata acea lege. Pentru ca daca se voteaza si la noi, ca in alte tari, avem si noi o mica sansa sa ridicam procentul ala de 15% de femei care alapteaza inca la o luna de la nastere (!). Poate nu o sa mearga acasa cu ideea ca "hai sa-i dau lapte praf ca e mai bun, si imi permit, si ma ocup de sanatatea micutului meu", cum te indoctrineaza astia. Zilele trecute vazusem un reportaj in care o mamica afirma spasita ca ii da micutului lapte de la san, ca nu are bani sa-i cumpere lapte praf... Asa am ajuns de indoctrinati. Si daca o astfel de mama va ajunge pe viitor sa nu mai fie impinsa din maternitate si din reclame sa ii dea lapte praf copilului ei "pentru ca e mai bun", poate are o sansa sa alapteze! Poate acel copil are o sansa sa stea la sanul mamei lui si sa manance ceea ce natura a creat special pentru el!

Aniela Petrean a facut acest lucru. Greu. L-a facut. O admir mult. Ma repet? Cred ca nu de-ajuns. Pentru ca peste tot vad voci ca "de ce trebuia sa alapteze acolo? Un copil asa mare poate sa rabde de foame pana acasa". In primul rand, daca ii poti da copilului biberon in holul Parlamentului, ii poti da si san! In al doilea rand, daca un copil plange dupa alinarea data de supt, cand e pe lapte praf nu ii refuzi sticla si suzeta, nu il frustrezi. In al treilea rand, ea chiar de aceea era acolo, ca sa le reaminteasca parlamentarilor ce voteaza. Ca sa militeze!

Pentru ca asa se schimba mentalitati, militand. Chiar daca trebuie sa exagerezi pentru asta, asa faci lucrurile sa fie cunoscute, sa devina normale si naturale. Imi amintesc boicotul negrilor, cu autobuzele. Au reusit schimbarea? Da!

Si chiar nu inteleg ce e asa de socant la o mama ce alapteaza in public? I-am vazut din decolteu mai putin decat la multe alte "vedete". Sau gestul alaptarii unui bebelus oripileaza pe cineva??? Uau... socant... ce sa zic? Problema e in ochiul (si creierul) dumneavoastra! Daca e asa de greu sa va uitati in alta parte, ar trebui sa cautati un psiholog, pentru ca nu e normal sa ganditi asa... Eu stiu? Indoctrinarea epocii industrializate a fost puternica, nu zic, dar chiar asa?

Sunt fericita ca datorita unor astfel de oameni, cum e Aniela, alaptatul va redeveni normal. Datorita lor, sunt sigura ca ai nostri copii nu vor considera nimic anormal cand vor fi mari si vor vedea o femeie alaptandu-si bebelusul in public. Si nici cand vor vedea o femeie care alapteaza un copil de 2-3 ani. Si vor sti ca laptele de mama este cel mai bun aliment pentru copiii lor. Vor considera aceste lucruri naturale, asa cum sunt de fapt! Ne asteapta vremuri frumoase!

Si sa nu uitam ca anul trecut a fost o doamna parlamentar european care si-a alaptat copilasul in wrap, in timpul sedintei!

http://www.mamepentrumame.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=176%3Ase-mai-intampla-si-lucruri-bune-in-parlamentul-romaniei&catid=36%3Abebe-sanatos&Itemid=55 "

Adaugare de acuma seara:

I se ia interviu la Toni Grecu.
Este intrebat: " Am văzut-o pe Aniela Petreanu, colega dvs. de la SRC, alăptându-şi copilul în Parlament. Sunteţi de acord cu astfel de modalităţi de protest?"

El raspunde: "Aniela este o mamă ecologică. E pasionată de natură şi de mâncatul sănătos. A fost la Parlament şi a participat la o acţiune UNICEF de sprijin pentru alăptarea naturală a bebeluşilor. În felul acesta macar am vazut si noi o st...ire interesanta din Parlament. Daca ar fi zilnic mame care să alapteze pe holurile Casei Poporului, instituţia respectivă ar căpăta un profil mai uman şi oamenii ar trata-o cu mai mult respect."

De nota 10 zic eu :D.

10 comentarii:

  1. multumesc ca ai postat!! asa va ajunge si la mai multa lume!!!!! pt ca trebuie!

    RăspundețiȘtergere
  2. uite unde statea ascuns entuziasmul revolutionar! :-* >:D<

    RăspundețiȘtergere
  3. am vazut si eu la tv stirea si m-am bucurat :))...sa moara de ciuda medicii pediatri care tot indeamna mamele sa apeleze la LP, zilele trecute m-am intalnit cu o fata care spunea ca a pierdut laptele la nici macar o luna, deoarece medicul pediatru i-a spus ca nu are laptele bun si daca nu va suplimenta ii scade copilului glicemia si nici nu va lua in greutate!?? ORIBIL!
    Sa mai spun ca eu nu sunt prea "dotata" de mama natura si deja cred ca nu exista zi in care sa nu ma intalnesc cu vreo vecina si sa ma intrebe cu oarece ironie daca mai alaptez si unde tin laptele :)), una chiar s-a enervat cand a auzit ca la 4 luni jumate nu-i dau mancare (ca al ei la varsta asta manca 2 biberoane de ciorba) si ca ar fi cazul sa ii dau ceai macar, sa invete si el ce e ala biberon! A si alta a ramas socata cum nu-i dau suculet de morocovi, da nu mi-a spus medicul sa-i dau? ca e plin de calciu, fier! in viziunea lor sunt o mama denaturata asta e ...:))
    Am auzit si de la o fata care traieste in Belgia si a nascut acolo ca dupa externare a fost vizitata acasa de o asistenta care a pus-o in tema cu beneficiile alaptarii si cu puseele de crestere...la noi de ce nu se intampla asa? de ce medicii in loc sa incurajeze mamele sa alapteze ridica in slavi LP? de ce asistentele din spital indoapa nou nascutii cu LP in loc sa ajute mamele sa alapteze? Cred ca o sa mai treaca ceva vreme sa se schimbe conceptiile oamenilor despre alaptare!

    RăspundețiȘtergere
  4. Bravo Raluca!Foarte frumos si la obiect!

    RăspundețiȘtergere
  5. Citisem din prima, de pe Fb da n-am apucat sa comentez. Ce sa mai zic, ai zis tu tot, eu doar rezonez cu fiecare postare\actiune\discutie despre alaptare.

    RăspundețiȘtergere
  6. Bun postul tau, si bun si laudabil gestul respectivei mamici :)
    Din fericire, toate prietenele/amicele din jurul meu au alaptat sau alapteaza, nici nu s-a pus problema altfel. Singurele, f. putine, care au alaptat doar o scurta perioada de timp au fost doar cele care au avut pur si simplu prea putin lapte.

    RăspundețiȘtergere
  7. Asa asa Raluca.Stirea a fost prezentata prost nu s-a zis nimic de cod.Dar si asa femeia alapta si atat.Pe mine m-au enervat comentariile. Dar m-am calmat si asta e. Noi mergem inainte.Rox zice in articolul cu intarcarea ca se va intampla la un moment dat :)).Deci vom vedea.

    RăspundețiȘtergere
  8. Madalina, ei, cum de ce? Pai daca primesc neonatologii si asistentele un "mic premiu" pentru fiecare mama care iese din maternitate cu lapte praf, cum am vrea sa fie ei cei care sfatuiesc?

    Ina, Alina, Gabi, multumesc mult!

    Ana, multumesc! Si asta cu prea putin lapte nu toate cazurile sunt intr-adevar asa. De multe ori mama crede ca are prea putin lapte pentru ca nu o informeaza nimeni despre puseele de crestere de exemplu.

    Onixa, eu nu ma apuc de citit comentarii de la manifestarea de anul trecut cu grupul care a alaptat in parc. Of mama, mi-am distrus cativa ani din viata de nervi...

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...