luni, 21 februarie 2011

Update pe sectiuni: Ce mai face Alex

Iubire

Ce e mai important de notat in ultimele saptamani la Alex, de cand nu am mai scris despre comportamentul lui, e faptul ca e foarte iubitor! Incredibil de iubitor si iubaret! Ne strange in brate, scoate si sunete de "vaaaiii ce bine e sa o strang pe mami in brateee!!! Vaaiii ce te iubesc!!!" (cam asta spun sunetele lui entuziasmate). Ne pupa, ne mangaie, isi pune obrazul pe fata noastra, nici nu-mi vin acuma in minte toate dovezile lui de afectiune, dar ne termina!!! Ne creste pulsul in momentele alea si simtim toti ca nu am mai fost asa fericiti niciodata! ♥♥♥

Cand ma pupa pe mine si isi pune mainile pe dupa capul meu si ma strange, mai si spune "mamamamamamamamamamama" pe un ton asa dulce!!! ♥♥♥

Si e asa ascultator, ca daca il intreb "il iubesti pe bunicu?" merge si il mangaie si il imbratiseaza. Si daca ii spun "da-i un pupic la unchiu Lali" merge si ori il pupa, ori isi da fruntea la pupat, dupa cum are chef :). Iar daca sta in brate la bunicu' cand il intreb, si ii e lene sa se intoarca cu fata la el, isi ridica mainile in sus si incepe sa-i mangaie fata asa :)).

Si cum mai nou se admira in oglinda mult de tot (are si motive :D), de cate ori ii spun sa mearga la oglinda sa vada ce frumos e, merge si se admira, se fatzaie in fata oglinzii. Si din prima daca i-am spus "da-i un pupic lui Alex", s-a pupat in oglinda! Nu stiam pana acum ca isi da seama ca tot Alex e si acolo :D.

La noi s-a vazut deja in filmuletul de la postarea precedenta ca ne pupa de cate ori ii cerem, si de multe ori si fara sa-i cerem vine in brate la noi si ne imbratiseaza si ne mangaie si ne pupa bucuros!

Cand ii e dor de tati lui (stiu asta pentru ca se intampla ori lunea, dupa un weekend cu Relu, ori seara daca Relu mai are undeva de mers), vine la mine si ma trage de mana sa stau eu jos pe puful lui taica-sau. Dupa ce ma pun jos vine si ma strange in brate si ma iubeste si ma mangaie si ma pupa, exact cum face cu Relu cand e acasa ♥♥♥♥.

Prima data cand a facut asta s-a lipit asa total de mine, incat m-am pierdut, inainte pe mine nu ma imbratisase asa tare niciodata. Si mi l-am imaginat mare, cum ar veni el sa-si stranga mama in brate si s-o iubeasca! Si mi-am dat seama iar ca sunt mama si ca traiesc ceva asa minunat! ♥♥♥♥

Bunicul e responsabil cu urechile. Cand sta la bunicul in brate pe fotoliu, de cand era bebe ii erau masate si mancate urechile :D. Iar acum daca Alex sta si se joaca prin birou pe la bunicul, si acestuia din urma i se face pofta de urechile moi si fine, il cheama "Alex, hai la bunicu' sa-ti pupe urechile". Si Alex merge, se lasa luat in brate, si-si intinde urechile la pupat, masat si mancat. Si daca bunicul uita de o ureche, i-o intinde Alex. :)

Jucarii

Jucariile preferate in perioada aceasta sunt masinutele, linguritele si carucioarele.

Masinutele ii plac doar cele "naturale", care chiar seamana cu masinile normale. Si cum are Relu cateva machete de Audi Q7 si BMW X6, deja au facut multe accidente, si Audi e cam pe butuci. A inceput de cateva saptamani sa se joace chiar fain cu ele, ca un baietel mare, de cate ori prinde o suprafata plana, cum ar fi o masuta sau o etajera de carti, le "plimba" pe acolo. Si ajunge la margine si merge asa cu incetinitorul, sa vada cum se produce "accidentul". E simpatic tare si ii ocupa o buna parte din timp!

Linguritele iar le iubeste tare! De orice fel, si de inox, si de plastic, si mari si mici. La plimbare mergem cu cate o lingurita in fiecare mana. Daca ne jucam in zapada sau in pamant el "sapa" cu lingurita. Acasa daca se joaca in ceva paharele de plastic muta cu lingurita firimituri de rondele de orez dintr-un pahar in altul, aproape toata ziua e cu lingurita in mana. Amesteca in paharele cu cate o lingurita sau chiar mai multe... Pe bunica o piaptana prin par cu lingurita, si el se spala pe dinti cu lingurita. Si chiar se preface ca mananca cu lingurita, dar numai daca nu este nimic in bol :)). Daca da de un bol cu mancare si are acces la el cu lingurita, atunci scoate mancarea din el si o pune peste tot, dar nu in gura. Chiar si cand trebuie sa adoarma si il plimb prin camera la tzitzi e musai sa-si caute o lingurita, o cere, si apoi se joaca cu ea prin bretelele de la sutien, o trece pe la decolteul bluzei si o scoate pe la maneci, pana adoarme cu ea strans in mana. Daca o scapa, chiar daca eu o prind si nu face zgomot, se trezeste, ca a ramas fara lingurita :D.

Bine, tot in timp ce suge si adoarme, mai nou ma intreaba tot felul de lucruri (aratand cu degetul si scotand anumite sunete), de la ochii mei si urechile mele si gura, si dintii, pana la personaje de la televizor. De cate ori ii spun un cuvant trebuie apoi sa-i si cant despre ele, ca incepe sa dea din fund sa danseze :D.

Carucioarele iar sunt tare iubite in ultima perioada. Si caruciorul lui mare, ii place sa-l impinga si sa-l traga. Dar mai ales carucioarele- antemergator ce le avem prin casa, doua la numar, unul cu vacuta (cel de la Boribon, in care intra cu totul si se joaca tare fain) si unul care e jos in biroul bunicului, si pe care-l impinge tacticos toata ziua!

Si de cateva zile a inceput sa fie pasionat de carti. Le rasfoieste, le admira, ne intreaba ce vede in poze,... Pana acum il enervau tare, de cate ori i le aratam le trantea, voia sa le rupa si se isteriza daca eu incepeam sa-i citesc.

Altele

A invatat sa se urce singur in fotolii. Nu stie inca sa se dea jos singur, deci mi se pare cam periculos. A invatat pentru ca intr-o zi in fotoliul din camera noastra era o sticluta cu mir, tot de el pusa acolo dupa ce o descoperise intr-un cosulet. Si ii place mult sticluta, era musai sa o ia. Dupa ce pune mana pe ea tot timpul merge si-i da unui urs Panda mare sa bea din ea, si apoi uneori isi cauta si catelusul, il ridica de cap, ii tine botul cam cum se tine botul unui pui de animal caruia ii dai cu biberonul lapte, si ii pune sticluta la bot :D.

Chiar daca niciodata nu i-am aratat pe fata lui unde sunt ochii, nasul, gura etc, ci doar pe fata mea si numai cand arata el cu degetul si ma intreba, am fost surprinsa ca dintr-o data cand l-am intrebat unde-i sunt ochii, si-a dus degetelele la ochi, si cu mare atentie, si-a inchis ochii, sa nu-si bage degetele in ochi :)). Si la fel a stiut unde ii e nasul, gura, dintii, urechile, parul, capul :).

Se pune singur pe puful lui Relu, isi ia aproape telecomanda si se preface ca schimba canalele. Dar asa de frumos se aseaza, ca un om mare, umbla cu spatele pana la puf si acolo se arunca jos. Daca e si Relu acasa cu laptopul lui, nu are nici o sansa mai nou sa stea jos pentru ca Alex ii ocupa puful si e musai sa-i dea si laptopul, ca sa-l imite perfect maimutoiul nostru scump!

Mai nou intreaba tot timpul cand e treaz tot ce vede, si din carti, si de la tv, si din camera, de afara, de peste tot! Arata cu degetul si scoate niste sunete sa ne intrebe ce e acel obiect. Continuu, toata ziua!

Cand am fost pe platoul asta betonat din fata magazinelor din cartierul nostru (de care povesteam cu tanti care-si batea nepotelul), am dat de mancare painica la porumbei. Ne intalnisem cu gravida noastra draga Ioana, care ne-a cumparat paine, si am inceput s-o facem firimituri sa vina porumbeii. A fost asa incantat!!! Rupea si el din paine (si culmea ca nu era tentat s-o duca deloc la gura) si arunca la porumbei! Se speria si se supara cand ei isi luau zborul zgomotos in stol toti. Si ii fugarea fericit! Asa de frumos era el asa vesel! Si apoi cand s-au saturat porumbeii si au zburat de tot, a fost asa trist! Se tot uita la cer si facea din degetele sa faca painea bucatele! I-am asteptat vreo cateva minute si apoi i-am distras atentia cu altceva, ca era suparat rau ca nu mai vin porumbeii!

De fiecare data cand aerisesc in camera cu geamul de la balcon semi-deschis, Alex e fascinat sa se uite la geam si sa-si scoata mana prin crapatura aceea. Si eu profit ca ii capteaza altceva atentia si mai fac cate ceva. Si il aud la un moment dat intr-o zi strigand la geam "bauiiii, bauiiiii, bauiiii". Merg si ii spun "uite acolo e Nero, si Lucky, si acolo copacii,...". Si il ignor, ma gandesc ca i s-a parut lui ca o vede pe Buni (in ultima vreme nu mai e Baba, e Baui :D). Pentru ca apoi, mai tarziu, sa aflu ca Buni fusese afara si l-a vazut la geam si i-a facut semne :))).

Acum ca e asa frig si urat afara nu iesim toata ziua, ci doar dupa somnul lui de la amiaza. Dimineata pana imi revin cu trezirea mea :D si apoi ii fac lui laptele de nuci/seminte, ii dau sa manance, zboara vremea altfel. Dar el ar vrea sa stea doar afara, asa ca isi scoate din cosul de la intrare hainele pentru afara, imi pregateste mie bocancii, isi pune pe el pe gat jerseul si si-l tot trage sa se imbrace :D.

La fel cand gaseste prin camera cate o soseta de-a mea si-o pune ori pe umar, ori pe gat, si o poarta tantos si se admira in oglinda. Daca isi gaseste sosete de-ale lui incearca sa si le traga pe picioare :D.

Chiar nu am crezut ca el stie ce e acela somn, din moment ce adoarme fara sa-si dea seama, nu se pune in pat, nu vede pe altcineva dormind si eu sa-i explic ce e acela somn (nici nu as sti ce sa-i explic). Din cauza asta m-am mirat foarte tare cand l-a intrebat Relu intr-o zi "ti-e somn?" si Alex si-a dus mana la obraz, si-a lipit-o de tampla si si-a inchis ochii! De atunci de cate ori il intrebam "Alex, cum faci tu cand ti-e somn?", face exact acelasi lucru!

Ba chiar asculta cand ii spune Relu sa inchida ochii! Nu stiam ca poate sa inteleaga si lucrul acesta, chiar ma gandeam cum sa-i explic. Si se pune pe taica-sau cand ii e somn, se culca, si Relu ii spune sa-si inchida ochisorii, ca-i e somn. Asa ca peste vreo 6 luni exista posibilitatea sa-l adormim si altfel decat plimbat si scuturat prin camera, din moment ce incepe sa inteleaga atatea :).

In putinele zile cand am avut un pic de soare a fost foarte surprins, nu era obisnuit cu razele, se juca prin geam cu manutele cu razele de soare, si se juca cu umbrele de pe pereti! Dar cum a fost doar o zi luna asta, sigur nu se poate plictisi de soare si va fi fascinat si data viitoare cand va aparea! :))

Pana acum, de cand umbla de-a busilea, era interesat doar de slapii lui frate-meu. Si chiar m-am distrat tare, ca la un moment dat frate-meu si-a schimbat slapii, i-a aruncat pe cei vechi si si-a adus altii noi, si tot aia ii placeau lui Alex. Ii studia pe toate partile si incerca sa ii incalte. Ei dar de vreo 2-3 saptamani ii plac toti slapii din casa si pe toti ii incalta si se plimba asa cu un picior bagat intr-un slap!

A inceput sa isi dea seama ca nasul are gauri :D, nu-mi place progresul asta la el, pentru ca a inceput sa-si bage obiecte in nas! Coada unei lingurite de plastic a fost prima unealta folosita. Si eu tot fugeam dupa el sa i-o iau si el radea si si-o baga mai adanc, era sa lesin gandindu-ma ca isi va provoca o hemoragie! Ca sa nu mai spun ca mi-e teama ca-si va baga obiecte mici.

Bunicul ii canta demult la muzicuta. Si de mai demult Alex ii fura muzicuta si se preface si el ca stie sa cante. Dar de vreo luna chiar reuseste sa sufle suficient de tare incat sa scoata sunete!

Am zis eu ca scuipa, dar acum scuipa si cand aude cuvantul "a scuipa", adica daca eu ii povesteam mamei mele ca Alex a scuipat in nu stiu ce situatie, a inceput iar sa scuipe...

Intr-o zi ma minunam de el cat e de mare, si am zis "esti mare mare mare mareeeee!!!" si el si-a ridicat mana deasupra capului, sa-mi arate ca e mare!!! Cred ca pe bunica mea am vazut-o aratandu-i ca va creste mare!

Daca il intreb cati ani are imi arata degetul aratator! :)

Stie ce inseamna sus si jos si in plus acum spune ambele cuvinte. Spunea pana acum "gios" referindu-se jos pe parchet. Dar acum intelege "jos" si in sensul de etaj inferior, si in plus acum intelege si sus si il spune! "Zus!" Noi stam la nivelul din mijloc, si daca il intreb unde vrea sa mergem, el alege "zus" sau "gios" si arata cu degetul la scari ori in sus, ori in jos, in functie de dorinte!

Cand il vede pe Relu ca bea apa minerala, spune si el "aaaahhhhh" inainte sa spuna Relu acelasi lucru :)).

Acuma mi-am amintit cum se scutura si el pe maini dupa ce ne vede cum ne spalam noi si ne scuturam de apa inainte sa ne stergem cu prosopul. Cred ca am mai spus-o asta. Mai mult, acum cand ne vede ca ne spalam pe maini si le freaca si el asa pe uscat :D. Si seara cand vin de la inot deja stie ca eu merg direct la baie sa ma spal pe maini si cum intru in casa, dupa iubirile si imbratisarile si pupicurile si entuziasmul ca am venit acasa tot timpul ma conduce la baie sa ma spal pe maini :D.

Dar e asa de minunat cum se bucura el cand vin acasa!!! ♥♥♥ Chiar am zis ca ar trebui sa-mi iau cu mine camera de filmat sa inregistrez momentele astea!!! De departe ma vede cum urc pe alee, chiar daca afara e intuneric si in casa lumina. Sta la geam si se bucura si parca il retine ceva, parca ii e teama sa se bucure cu adevarat. Cand ma apropiu de intrare si vede sigur ca sunt eu fuge la usa razand (avem usa din sticla) si isi apropie ochisorii sa vada in intunericul de afara. Daca i se pare ca ma misc prea incet si nu mai are rabdare tot merge derutat inapoi in camera, dezamagit ca i s-a parut ca se intoarce mami acasa. Si cand ma vede!!!!!! UAU!!! Merita sa merg la inot chiar si pentru momentul ala cand ma vede la usa si deschid usa! ♥♥♥♥♥♥♥♥♥ Ma aplec la el, isi pune mainile pe umerii mei, ma strange in brate, mai si scoate niste sunete dragastoase, ma pupa, ma strange tare catre el, e minunat!!! ♥♥♥ Apoi incepe sa-mi arate prin jur tot felul, ca si cum ar vrea sa ma puna la curent cu ce a facut el cat am lipsit! ♥♥♥

Ce mai face Alex... Da noroc cu lumea :)!

Ne stie si ca Ralu si Relu. S-a distrat tare intr-o zi Relu, a vrut sa-i vada chipul derutat si i-a spus "du-te da noroc cu Ralu". Si el si-a intins mana inspre mine. Mai peste vreo 10 minute i-a spus "du-te pupa-l pe Relu" si el s-a aplecat peste taica-sau si l-a pupat pe frunte :).

E sufletist. Daca la desenele animate iepurasul si-a scapat morcovul in prapastie, Alex a inceput sa planga si ii tot arata bunicii ce tragedie s-a intamplat! Deci chiar intelege povestioarele, nu se uita doar la imagini. Si buni i-a explicat ca merge ursul si recupereaza morcovul, iar Alex era asa fericit cand a vazut ca intr-adevar ursuletul i-a adus iepurasului morcovul inapoi!!!

Am mai zis ca atunci cand aude clopotele spune si el "dong" cum ii spuneam eu "ding-dong". Mai nou buni, mai umblata la Biserica decat noi toti, l-a invatat sa-si faca Cruce. Ma rog, schiteaza prin aer un X, asa ca Zorro, sau de ce nu, ca un preot care face Cruce inspre multime :D. Partea mai distractiva e ca atunci cand bat clopotele si e la mine in brate imi trage o palma buna peste fata cu Crucea lui :). In plus, stie si sa repete actiunea, daca il intrebam "Alex, cum faci tu cand bat clopotele?", incepe sa-si faca Cruce :). Deci intelege perfect intrebarea.

Tot in domeniul religios, buni il invatase mai demult sa pupe icoanele si mai ales sa ni le dea noua la pupat. Stiu ca am mai scris o data ca eu nu intelegeam de ce impinge o icoana inspre fata mea. Voia s-o pup. Ieri m-a surprins ca si-a dat seama de o iconita lipita pe masa lui de infasat (de care eu nu i-am povestit niciodata) ca e intr-adevar o icoana ca celelalte pe care le pupa. Nu seamana pictura, nici formatul, deloc. Deci inseamna ca intr-adevar le-a observat in amanunt. Pentru ca ieri se ridica pe varfuri sa ajunga la ea... s-o pupe!

Deci noutatea cea mai mare e ca intelege perfect aproape toate cuvintele, am multe exemple in minte cu unele cuvinte ce sunt sigura ca nu le-am folosit niciodata in ultimele luni, si el a inteles din prima ce inseamna (azi vorbeam cu mami ca Alex face bulbuci, si piticul s-a prins ca vorbesc de balutele care ii curg in valuri si s-a sters la gurita! Nu am mai folosit cuvantul bulbuci de multa vreme, nu inteleg cum a stiut ce vreau sa zic...). Si in plus e ascultator, face orice ii ceri, merge oriunde il trimiti, e foarte cooperant. Pupa-l-ar mama pe el! :)

10 comentarii:

  1. Foarte frumos i-ai povestit progresele! Mi-l si imaginam cu porumbeii sau cu linguritele:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce frumos ai descris momentul in care te intorci de la inot,cum te asteapta el in prag...puiul drag ♥♥♥

    Si ce scump poate fi el cum se ridica sa pupe iconita de la masa de infasat..
    Ralu,ai un copil minunat,care face atat de multe minunatii....
    Va tzuc dulce dulce!

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna Raluca, ce frumos povestesti de Alex!
    Zambesc citind, cu atat mai mult cu cat il recunosc pe Loris in ceea ce descrii: faptul ca e iubaretz, cum stie sa arate unde e parul, nasul, ochii, etc, cum face cruce cand vede o icoana, cum face "aaaahhhh" cand ne vede ca bem ceva, cum arata cu degetul sa-i spunem ce obiecte vede.Sunt minunati copilasii nostri :). Te pup, Gianina

    RăspundețiȘtergere
  4. Cat de frumos!!!!! Abia astept sa traiesc si eu macar o parte din ce descrii tu :x

    RăspundețiȘtergere
  5. ce frumooosss!! Ai descris atat de frumos scenele de "iubareala" incat senzorialul meu a fost atins! Aveti un copil minunat!! :) :) :)

    RăspundețiȘtergere
  6. tari fazele cu lingurita, gaurile din nas si Crucea :)) si momentele de tandrete.. de neuitat!

    RăspundețiȘtergere
  7. super Alexucu , bucuria mamei lui
    parca ai povesti despre Iza , asa imi place sa va citesc , la noi diferenta este ca Alexandru o invata multe chestii , a invatat-o sa dea Five , e asa de nostima .

    De inteles , inteleg tot ce le zicem acuma , si in curand o sa inceapa sa si vorbeasca , sa vezi atunci incantare .

    va pupam dulce.

    RăspundețiȘtergere
  8. Felicitari pt toate!Asa e , fiecare progres , gest te topeste.Bravo , Alex.Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  9. Raluk, e mortal cate stie/face Alex! Si ce e mai frumos de acum urmeaza..
    Oricum am citit de febra lui...Doamne ajuta sa treaca repede si usor! Sanatate multa, va pupam cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  10. Cristina, multumesc mult!

    Meli, intr-adevar e foarte emotionant momentul in care vin acasa. Multumesc mult, pupici dragi!

    Gianina, ai dreptate, sunt minunati copilasii nostri! Pupici!

    Oana, in curand!!!

    Gabi, poate esti si tu mai empatica acum cu sarcina :)). Pupici dragi! Multumesc!

    Octavia, te pup cu mult drag!

    Dana, la tine cred ca emotiile cand o privesti sunt duble fata de noi, pentru ca tie ti se umple sufletul de bucurie sa vezi si dragostea dintre frati! Va pupam!

    Dana, pupici dragi, multumim!

    Cecilia, multumesc mult de tot! Da, parca tot credem ca nu au cum sa fie mai dulci si ei ne contrazic :))

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...