miercuri, 28 iulie 2010

Castravete din nou

Nu am mai avut starea necesara sa scriu pe blog. Ploua continuu la noi de atunci... Si e frig rau. Si Alex e mai marait daca nu prea iesim. Doarme foarte putin, adoarme foarte greu, se trezeste foarte devreme, adoarme foarte tarziu. Dar in rest e o dulceata :D. Si cand e nervos e tare frumos :).

Asa ca si cu timpul stau cam prost. Tocmai am realizat ca azi nu am deschis facebook-ul si tot timpul il deschideam, si daca apucam doar sa derulez sa vad ce mai face lumea.

De luni am reinceput castravetele. Deci azi a fost a treia zi. Ii place la nebunie sa-l roada, dar musca bucati mari. Pe care le molfaie cateva minute, maraie, se stramba, si apoi le scuipa. Nu stiu daca inghite ceva, dar miroase tare bine a castraveti pe langa noi :D. I-am zis si la mami, ca mirosul asta imi aminteste de copilarie, ca faceam la tara barcute din castraveti scobiti pe dinauntru, si le dadeam drumul pe vale, cu povestile aferente, razboaie si alte chestii :D.

E constipat ingrozitor. Ieri a facut o bucatica cam cat degetul meu mic, tare tare. Azi la fel. Si se screme cam doua minute, pana se face tot tot rosu la fata, cu zgomot, ca un om mare constipat.

Cu scutecele inca sunt in dilema. Si culmea e ca nu ma deranjeaza ce am crezut ca ma va deranja: depozitatul si spalatul lor. Nu, pentru ca deocamdata ne-am luptat doar cu pishu. Eu ii schimb scutecul inainte sa suga, si asta de panza in loc sa-l arunc la gunoi, il arunc pe jos :">. Si nu pot face zgomot daca cumva adoarme, si dupa ce se trezeste vrea musai in brate, asa ca uit de scutec. Cand imi amintesc, merg sa-l limpezesc. Deci nu ar fi de mine sa fie si cu kk :D.

Dar cum ziceam, chiar si pentru lenesa de mine, lucrul asta nu a fost deranjant pana acum, daca nu face kk in ele. M-a surprins o chestie la care nu ma gandisem: timpul de uscare!!!

Chiar daca insertul ala se desface ca sa se usuce mai bine, e dintr-un material asa de absorbant ca imi tot absoarbe cred umezeala din camera sau de afara! De cand a inceput primavara si vara cu ploi multe urmate de canicule, umezeala la noi in casa e intre 70-80% chiar daca ar trebui sa fie intre 40-60%. Si avem prin toata casa prostii din alea anti-umiditate. Afara e mai rau, ca ploua de numa. Un scutec l-am pus la uscat in casa duminica seara si a fost uscat marti dimineata. Celelalte doua le-am pus afara SAMBATA SEARA si s-au uscat MARTI SEARA, dar parca inca erau umede, le-am lasat inauntru, in casa, mai rasfirate, sa se usuce bine.

Asa ca degeaba calculam eu ca folosesc 6 scutece pe zi, plus accidente de kk sa zicem 15 scutece pe doua zile. Spal haine o data la doua zile. Desi eu acum spal haine pentru mine si Alex o data pe saptamana. Relu e cu hainele separat, impreuna cu ai mei, ca ei nu vor detergent eco. Asa ca nici nu stiu daca o data la doua zile as avea ce sa bag in masina sa o umplu, pe langa scutece. Asta e o problema. Care afecteaza si bugetul, daca e sa luam si motivul asta pentru scuteceala textila. Pe langa ca e cam contra si cu ecologia. Dar sa zicem ca am spala la doua zile.

Eu acum am 3 si ma gandeam sa mai cumpar un set de 15. Asa ca dupa ce as baga la spalat 15 scutece, mi-ar ramane 3 pana se usuca. DAR NU MI-AR AJUNGE!!! Pai se usuca in doua-trei zile. Inseamna ca am nevoie de cel putin inca 15 scutece!!!

Imi vine greu sa cred ca 30 de scutece sunt mai economice decat scutecele de unica folosinta pentru cat ne-a mai ramas noua de scutecit, ca ne-am si trezit tarziu. Si oricum, pe astea de unica folosinta le platim treptat, o data la vreo doua saptamani sau cat, pe cand pe 30 de scutece de panza am strica AMANDOUA salariile mele si ale lui Relu pe o luna!!! In totalitate! A, ba nu, acum ca stau si socotesc cu neuronul ramas gravid, nici nu ne-ar ajunge cele doua salarii. Si vorbim de sortimentul mai ieftin din ce am frunzarit eu netul, nu cele mai scumpe scutece.

Stiu, ma doare sufletul cand vad bucatele din alea de gel pe pielea lui, dar cred ca asta e un lux care nu ni-l permitem. Stiu ca am avea banii, din ajutoare exterioare :D, dar nu stiu daca e normal sa apelam la asa ceva pentru asta. Trebuie sa ma gandesc si sa mai cercetez problema din punctul de vedere al sanatatii lui Alex, ca asta e cea mai importanta pana la urma.

Na, si am crezut ca din cauza ploii de afara nu voi fi in stare decat de doua aliniate...

7 comentarii:

  1. Raluca, din cate povestesti, cred ca aveti scutece cu buzunar sau AIO. Poate ar fi o idee sa cumperi inca 10 din astea si cateva traditionale. Astea se usuca imediat. Le-ai folosi intai pe cele AIO sau cu buzunar, iar in ziua in care speli pe cele traditionale. Nu stiu, este doar o parere, tu faci cum crezi ca este mai bine.

    In momentul acesta Degetzica are un an si noi avem 15 scutece (la limita, eu mi-as mai dori cateva, dar mai vedem): 10 AIO si 5 cu buzunar. Cand mi-au mai ramas 5 (sau mai multe) le spal pe anterioarele. Cele 5 imi permit sa astept maxim o zi sa se usuce celelalte. Eu le spal si cu prosoapele noastre sau lenjeria de pat sau cu hainele noastre deschise la culoare. Spal foarte des de cand Degetzica a inceput sa mearga in patru labe, iar acum sa se joace in nisip sau pe la locurile de joaca. Schimbam cam 2-3 body-uri/tricouase pe zi, plus cel putin o rochita sau o pereche de pantalonasi scurti sau lungi. Daca mai avem si vreun accident schimbam si mai multe.

    RăspundețiȘtergere
  2. Raluca pe mine ma batea gandul sa iau scutece ecologice acum, cu Anda mare! Si le-as lua, ca as mai face macar un copil deci as avea cum sa le folosesc si mai tarziu si, in plus, eu folosesc uscatorul de la masina de spalat. Ma gandeam sa-i iau pentru ca deja duc munca de lamurire de multe ori ca sa-i pun un scutec când plecăm undeva si-mi face in rest pisu pe jos in loc de olita sau wc. Deci eu estimez ca pana la primavara as mai folosi scutece, pentruc a nu rveau sa incep operatiunea olita toamna decat daca se cearta ea cu mine ca asa vrea ea.

    Actualmente, folosesc libero chilotei ziua si babzlove, urasc pampers si gelurile alea şi nu am ami folosit de cand avea fata mea vreo 3 luni )sau mai putin? nu mai stiu).

    Oricum, si la mine banii sunt problematici, am hoatarat sa ne inhamam si la ceva costisitor anul asta si trebuie sa ne strangem cat putem. Daca esa cumpar, numai din octombrie as putea cel maid evreme. In octombrie, pe de alta parte,e stimey ca fi+mea va sta in casa fara scutec mare parte a timpului, in motivele mai sus enumerate. Iar in exterior iarna cu scutece textile nu stiu cat e de simplu, ma mai inzteresez.

    Cu alte cuvinte iti inteleg dilemele. :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Mariamirabela, da, ai dreptate, dupa ce am citit prin mai multe locuri, m-am gandit ca cele cu buzunar sunt perfecte pentru noi. Nu am luat AIO tocmai pentru ca s-ar usca greu. La astea ale mele insertul ala se desface intr-o bucata mare (in mod normal e indoit in 3), tocmai pentru a se usca mai usor.

    Nu stiu cum as face cu traditionalele, pentru ca noi schimbam scutece ori rostogolindu-se pe burta pe pat, ori el fugind de mine in 4 labe, ori el ridicat in picioare pe masa de infasat. De asta m-am gandit ca astea care copiaza modul de inchidere a scutecelor de unica folosinta ni s-ar potrivi.

    Oricum, mersi mult mult mult si de idei, si de explicatia cum e la voi! Apreciez mult!

    RăspundețiȘtergere
  4. zoozie, tocmai m-ai facut sa ma gandesc ca si eu voi fi la fel la anu, daca nu invata vara, nu se poate peste iarna. Ce chestie.

    Si noi suntem pe libero ori scutece ori chilotei. Si am mai luat alana de la dm (iupiiii azi s-a deschis dm in Baia Mare!!!). Babylove e la fel de fain ca alana? Le-am vazut si nu am stiut diferenta intre ele...

    Dar eu stiu ca si astea au geluri, atata ca nu-s colorate ca cele din pampers. De pe libero ii raman bucatele de gel pe piele.

    Da ma distrezi ca mi-ai mai dat cateva dileme :)).

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu am probat Alana. Babylove sunt ok, bumbacioase, placute, extrem de absorbante (e o marime de la 7 la 14 sau 16 kile), anda le prefera. Deci decurge cam asa: mami hai sa luam chilotei sa plecam pa. Fuge.

    Cand ii zic hai sa punem scutec (si vrea ea), se aseaza... culcata in pat. Nu-ti imaginezi ce ochi am facut cand s-a asezat prima data asa din initiativa proprie.

    Cu prima ocazie incerc si Alana, eu am luat babylove la bax, am iesit bine la pret. Merg de noapte (desi in ultimele doua luni scutecul fie-mii se umple...dimineata dupa trezire). Deci ar fi gata de olita dar daca nu vrea copila... Imagineaza-ti ca asta daca nu vrea se ridica si pleaca si pa, ma lasa cu olita-n fata.

    Banuiam niste geluri in scutece, dar cred ca exista si un procedeu de absortie mecanica, sunt si mai groase decat altele. Mi s-a rupt odata un scutec libero si in interior am gasit niste bucati de ceva care nu stiu in ce masura a fost gel sau celuloza... iar eu pe pielea copilului nu gasesc scame sau geluri. Una peste alta, nu put si asta face toti banii, iar luni d ezile am gasit libero in metro la juma de pret... chilotei.Imi vine sa-mi dau pumni ca nu am luat mai multi.

    RăspundețiȘtergere
  6. La noi nu este deloc libero la metro, numai la real, si e bataie pe ele, nu gasesc tot timpul.

    Al meu umple de numa noaptea, ca suge toata noaptea...

    RăspundețiȘtergere
  7. pai si anda suge des dar se schimba felul cum functioneaza rinichii. La varsta lui ALex aveam o bila plina de shushu in loc de scutec dimineata :)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...